Enter your search terms:
 

Test βελτιστοποίησης ιστοσελίδας και mobile friendly σχεδιασμού.

Πολλοί πιστεύουν και υποστηρίζουν ότι “έχω δικιά μου ιστοσελίδα, τώρα θα με μάθουν όλοι”. Είναι σαφώς μια λανθασμένη άποψη και όποιος πιστεύει κάτι τέτοιο δεν έχει ενημερωθεί σωστά.

Απαραίτητη πρώτη προϋπόθεση είναι να κατασκευάσεις την ιστοσελίδα σου ή το eshop με βάση πάντα τα σημερινά τεχνολογικά δεδομένα. Αναφέροντας τις λέξεις σημερινά τεχνολογικά δεδομένα εννοούμε full responsive σχεδιασμό (το πόσο σωστά προσαρμόζεται η ιστοσελίδα σε όλες τις οθόνες) και mobile friendly σχεδιασμό ως προς το user experience (δηλαδή πώς θα συμπεριφέρεται η ιστοσελίδα στον χρήστη που την επισκέπτεται μέσο κινητού).

 

Έχοντας τα παραπάνω κατά νου χτίζεται η ιστοσελίδα σου. Είναι έτσι όμως; Κατά πόσο είναι σωστά φτιαγμένη η ιστοσελίδα σου σύμφωνα με αυτά τα πρότυπα; Και αν σου πουν ότι είναι φτιαγμένη με βάση αυτά τα πρότυπα πώς μπορείς να το εξακριβώσεις;

Ανάμεσα από πολλές ιστοσελίδες που υπάρχουν για να απαντήσουν τα παραπάνω ερωτήματα ξεχώρισα και θα αναφέρω 2 σελίδες της google και ο λόγος είναι ότι αυτές οι σελίδες είναι πιο κατανοητές στον απλό χρήστη, εύχρηστες και σου δείχνουν απλά και κατανοητά τα προβλήματα που υπάρχουν στην ιστοσελίδα σου και πως μπορούν να διορθωθούν. Και όλα αυτά πιστοποιημένα από την google.

 

#1 Mobile-friendly Test
Η google στο search  δίνει ένα μικρό προβάδισμα στις ιστοσελίδες που έχουν mobile friendly σχεδιασμό.
Πηγαίνοντας στην σελίδα mobile-friendly Test της google βλέπεις μια σελίδα με ένα πλαίσιο και δίπλα ένα κουμπί που γράφει test now. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο βάζεις τον σύνδεσμο της ιστοσελίδας που θες να τεστάρεις και πατώντας το κουμπί test now βγαίνει το αποτέλεσμα εάν η ιστοσελίδα σου είναι φιλική προς τα κινητά, εάν έχει δηλαδή mobile friendly σχεδιασμό. Απλό; Πάρα πολύ.

#2 Pagespeed insights

Αυτή η ιστοσελίδα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο και για επαγγελματίες καθώς δεν δείχνει μόνο την συμπεριφορά και την βαθμολογία της ιστοσελίδας σε σταθερό υπολογιστή και σε κινητό αλλά αναλύει που βρίσκονται τα λάθη και τι διορθώσεις πρέπει να γίνουν.

Κι εδώ τα πράγματα είναι απλά. Πηγαίνοντας στην ιστοσελίδα Pagespeed insights στο πλαίσιο που υπάρχει βάζεις την διεύθυνση της ιστοσελίδας που θες να τεστάρεις και πατώντας το κουμπί analyze γίνεται “εις βάθος” ανάλυση.

Εδώ παρουσιάζονται 2 αποτελέσματα: το desktop και το mobile. Σε κάθε αποτέλεσμα, από κάτω, η google σου γράφει το score της ιστοσελίδας και αμέσως μετά τι πρέπει να διορθώσεις. Κι εδώ τώρα είναι η ουσία του test.

Υπάρχουν 3 χρώματα. Το κόκκινο, το κίτρινο και το πράσινο. Ανάλογα με την βαθμολογία που παίρνει η ιστοσελίδα εμφανίζονται αναλόγως κι αυτά τα χρώματα.

Κόκκινο: το κόκκινο χρώμα σημαίνει ότι η ιστοσελίδα είναι σε πολύ κακό επίπεδο και χρειάζεται βελτιστοποίηση σε κρίσιμα σημεία καθώς και να διορθωθούν σημαντικά λάθη.
Κίτρινο: το κίτρινο χρώμα σημαίνει ότι η ιστοσελίδα έχει βελτιώσεις σε αρκετά πράγματα αλλά χρειάζεται να γίνου κι άλλες διορθώσεις για να εμφανίζεται καλύτερα
Πράσινο: το πράσινο χρώμα σημαίνει ότι η ιστοσελίδα βρίσκεται σε αρκετά καλό επίπεδο και αναλόγως το σκορ (75% και πάνω) πρέπει να διορθωθούν μικρές λεπτομέρειες για να φτάσεις σε αρκετά υψηλά επίπεδα της τάξης του 87% και άνω.

 

Tip

 

Αυτονόητο νομίζω. Κρατήστε την ιστοσελίδα σας σε πράσινα επίπεδα διορθώνοντας τα σημαντικά λάθη (εικόνες, κακογραμμένο κώδικα), δώστε ιδιαίτερη σημασία στην βελτιστοποίηση του mobile που είναι και το πιο δύσκολο και κρατήστε το user experience του mobile πάνω από 90%.

 

Όλα τα παραπάνω σας τα αναλύω και τα εξηγώ για 2 σημαντικούς λόγους:

Η ιστοσελίδα σας με τις διορθώσεις που θα κάνετε θα συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα στους επισκέπτες από όπου κι αν την βλέπουν (κινητό, tablet, laptop, desktop) και θα αρχίζει να είναι περισσότερο φιλική σε όλες τις μηχανές αναζήτησης.
Είναι test για να επαληθευθεί εαν ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας σας έκανε ότι έπρεπε και ότι υποσχέθηκε.

 

Γι αυτό προσέξτε την για να την προσέξουν.